Yogyakarta deel 2 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Yogyakarta deel 2 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Yogyakarta deel 2

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

11 Juli 2011 | Indonesië, Jogjakarta

Vandaag was onze laatste dag in Yogyakarta.

Na het ontbijt zijn we met een Bencjak vertrokken richting de Kraton. Het paleis van de sultan. Nadat we de tickets hadden gehaald werd ons een gids toegewezen. Dit keer hoefde je hiervoor niet de hoofdprijs te betalen maar zat het bij de prijs in begrepen. We hadden een heel lief klein indonesisch vrouwtje die erg goed engels sprak. Zij heeft ons 1,5 uur rond geleid door het paleis. De sultan woont hier overigens nog steeds. Het was erg leuk om te zien hoeveel nederlandse details er nog te vinden zijn in dit paleis. Zo zijn er veel glas in lood ramen en zo staat er nog een ouderwetse lantaarnpaal.

Nadat we het paleis hadden bezocht zijn we naar het buitenhuis gegaan van de vroegere sultans. Hier zijn de koninklijke zwembaden. Zo had de sultan 1 zwembad voor zijn 147 kinderen en 1 zwembad voor zijn 55 vrouwen.55 vrouwen.. vroeger kon dat gewoon.

Onder dit buitenzwembad zat een ondergrondse moskee die we nog hebben bezichtigd. Deze moskee heeft een gang van 20 km onder de grond. De moskee wordt op dit moment niet meer gebruikt.

Het waterpaleis wordt volgend jaar helemaal opnieuw gerestaureerd door Unesco van de werelderfgoed lijst. Het waterpaleis heeft namelijk veel schade ondervonden bij de vorige aardbeving in 2006.

Als laatste hebben we deze ochtend de vogeltjesmarkt bezocht. Buiten vogels hadden ze hier ook alle andere soorten dieren. Dit was echt verschrikkelijk. Vogels die met ze 50en in een hokje zaten, superlieve hondjes gevangen en zelfs apen opgesloten. We zijn hier dan ook snel weer weggegaan.

Na een lekkere lunch viel de stroomuit in yogyakarta. Het leek wel alsofhet nog warmer was dan normaal. Gelukkig doet alles het nu weer.
Om half 7 pakken we de taxi naar het vliegveld voor onze reis naar Bali. We zijn nu nog even de duiken aan het regelen voor morgen en dan zijn we er klaar voor.

liefs ons

• 11 Juli 2011 - 10:36

Tilly En Frans:

Heel plezier op Bali, en een heerlijke duik.liefs

• 11 Juli 2011 - 15:51

Laura:

Oh zit Java er alweer op, gaat snel he!
    Heel veel plezier op Bali xxx

• 11 Juli 2011 - 17:29

John En Elza:

Tsja... en wij zitten hier, zucht. Veel plezier op prachtige Bali

• 11 Juli 2011 - 21:09

Hans:

Je maakt wat mee op zo'n dag. Val me toch wel een beetje tegen dat je als packpacker geen 2 dagen met koudwater wilt douchen. Toch een beetje verslaafd aan de luxe. Maar zo te lezen hebb en jullie het reuze naar je zin.....en uiteindelijk gata het daarom. En als je op Bali bent. Doe een bezoekje aan Ubud (kunstenaarsdorp) en de apentempel. Hou de banen in je broekzak en pas op want zelf uit je broekzak pikken die lieve aapjes (ja ja lief.....) de bananen. Geniet er verder van.

• 11 Juli 2011 - 21:26

Danielle:

Zielig zeg die dierenmarkten daar! Dan besef je je weer dat Dylan en jullie kippetjes het echt niet zo slecht hebben hierzow;) oew lekker genieten op Bali, klinkt goed!

• 12 Juli 2011 - 08:27

Ineke En De Mannen: