GIli dag 2 - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu GIli dag 2 - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

GIli dag 2

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

20 Juli 2011 | Indonesië, Lombok

Gisteravond hebben we de boulevard belopen op Gili trawangan. Deze is niet zo groot en uiteindelijk vonden we een plekje dat uitkeek over de zee.

Hier hebben we superleuke mensen ontmoet waar we een veels te leuke avond mee hebben gehad. Zij is Engels en hij een australier. Precies het grenzeloos verliefd verhaal. Elkaar ontmoet op vakantie en nu wonen ze samen in australie.

Erge leuke avond gehad met veels te veel cocktails. De prijzen op de gili's zijn een stuk goedkoper dan op Bali en Happy hour duurt tot sluitingstijd ;-)

Na een veel te korte nacht stond er vanochtend een duik op de planning.

Vanochtend hebben we een duik gemaakt op Shark point. De duik zelf was een beetje rommelig. We begonnen met een groepje van 5 maar 2 belgen hebben de bodem nog niet van dichtbij gezien of ze waren al boven. Hierdoor waren Joris en ik genoodzaakt op 30 meter te wachten op onze gids. De stroming was weer flink dus moesten we ons aan een rots vasthouden.
Door dit akkefietje waren we de tijd vergeten in de gaten te houden en bleken we langer al;s 15 min op 30 meter te zitten. Na een half uur ging Joris zijn horloge dan ook piepen dat we naar boven moesten. Gelukkig waren we na 45 min weer fris boven water. Sam met een enorme hoofdpijn vanwege de vele cocktails. 1 van de Padi regels is ook dat je niet moet drinken voordat je gaat duiken. Maar we leven nog en Joris is nu bezig met duik nummer 2. Sam daarentegen heeft lekker de hele middag in de hangmat geslapen.

Maar nu de duik zelf. De duik was weer een stromingsduik. Wat ons opvalt is dat er veel grote vissen zijn maar dat het koraal helemaal dood is. Dit komt grotendeels door de dynamietvissen. Het zwermt hier van de schildpadden. Ik denk dat we er wel een stuk of 10 hebben gezien. En sharkpoint heeft natuurlijk niet voor niks de naam. OOk 2 keer een white tip en 1 keer een black tip.

Vanavond is er een big party op het eiland en we hebben weer met de aussies afgesproken. Beloofd weer een mooie avond te worden.

liefs ons

• 20 Juli 2011 - 10:56

Ineke En De Mannen:

een rommelige duik........wat wil je met zoveel cocktails..........
    Maak er weer een gezellige avond van!!!

Liefs van ons

• 20 Juli 2011 - 19:09

Elza En John:

En toch weer die verdomde cocktails die je dwars zitten tijdens het duiken. Maar ja, dan moet je maar niet drinken.
    Ondanks dat zien jullie geweldige dingen en de strandfoto's lijken wel de Seychellen.
    Jaloers zijn we natuurlijk helemaal niet, maar het is wel heerlijk om over negen weken ook in deze omgeving te bezoeken.

Geniet nog lekker van deze laatste week.

Elza en John

• 20 Juli 2011 - 19:55

Tilly En Frans:

Zo gaat dat na een teveel aan cocktails maar dat weten julie ook wel .duik heerlijk .maar let op !.liefs