Padangbai - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Padangbai - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Padangbai

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

24 Juli 2011 | Indonesië, Padangbai

Hoi allemaal,

Vanochtend zijn we vanuit Amed vertrokken richting Padangbai. Dit hebben wij met een aantal tussenstops gedaan.

Als eerste zijn we naar de twee paleizen van een van de koningen van Bali geweest, te weten Tirtagangga en Ujung. Het zijn twee grote paleizen met een heel mooie tuin en dito zwembaden. Vroeger ging de koning hier met zijn vele vrouwen naar toe. De man had het maar druk in die tijd om al zijn vrouwen aandacht te geven. Als zijn vrouwen aan het baden waren in de zwembaden van het paleis (en dat ging in die tijd "puur natuur" ) dan zat de koning te genieten van het ongetwijfeld mooie schouwspel. Wij konden ons levendig voorstellen hoe dat in die tijd moet zijn geweest.

Als laatste stop hebben we Bali Aga village bezocht. In dit authentieke dorpje kon je aanschouwen hoe er verschillende dingen gemaakt werden. Bijvoorbeeld het weven van kleden, het schilderen van eieren en het maken van diverse souveniers.
Het was niet helemaal wat wij er verwacht hadden en de prijzen voor souveniers waren ook veels te hoog.

's middags kwamen we eindelijk aan in Padangbai. Na een kleine zoektocht kwamen we aan bij padangbai beach resort. Sam wilde perse een zwembad en laten ze nou net maar 2 hotels hebben met een zwembad. ah fijn.. mooie kamers met satelliet Tv(voor het eerst), zwembad, heet water. Perfect. Totaal geen budget hotel maar de laatste paar dagen moeten luxe zijn. Volgens sam dan.

Vanmiddag heeft Sam nog een echte dokter bezocht. De oorpijn bleef zitten en dit was toch even een reden voor een bezoekje. Dit keer was het veel professioneler en het kwam er op neer dat er een onsteking zat. Gelukkig niet in de trommelvliezen maar in de gehoorgang. Na een antibioticakuur en een hele bups geld minder kan ik als ik me morgen goed voel gewoon duiken. Dit keer kreeg ik overigens wel een bonnetje ;-)

Tot morgen.

liefs ons

• 24 Juli 2011 - 13:36

Ineke En De Mannen:

Ik weet het niet........zou toch uitkijken met duiken!!!!!! Straks krijg je met vliegen problemen!!!!!!!
    Dus: wijsheid.......
    Geniet! Hier is het zo koud, dat ik de verwarming aan heb!!!!

Liefs van ons

• 24 Juli 2011 - 16:26

Opa En Oma:

het is hier nog volop herfst,maar hopen dat het wat beter is als jullie terugkomen.denk goed om je oren

• 24 Juli 2011 - 16:31

Opa En Oma:

hopelijk wordt het weer snel iets beter voordat jullie terug zijn want het is hier nog compleet herft.
    Denk goed om je oren want dat is een kostbaar bezit.
    We wensen jullie een heel goede reis terug en wees voorzichtig.
    veel liefs opa en oma

• 25 Juli 2011 - 09:39

Tilly En Frans:

Bonjour.liefjes een beetje laat vandaag ,wij hebben het gezellig hier met een neef en nicht Inge en Herbert en de kinderen.naar een grote markt geweest in rochepot het was prachtig weer en heel druk.jullie ook nog fijne dagen liefs

• 25 Juli 2011 - 17:45

John En Elza:

Leuke trip. En wat betreft je oren... Volgens mij heb je al genoeg advies gehad.