Ons laatste reisverslag vanuit Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Ons laatste reisverslag vanuit Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Ons laatste reisverslag vanuit Sanur

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

27 Juli 2011 | Indonesië, Sanur

Hoi allemaal,

Er zijn al weer 3 dagen voorbij gegaan sinds het laatste bericht van ons.

De laatste dag in Padangbai werd een rustige dag. Joris heeft 's ochtends nog twee duiken gedaan en sam is zo verstandig als ze altijd is niet mee gegaan. Joris heeft 2 prachtige duiken gehad waarin hij een supergrote cuttlefish heeft mogen bewonderen. Na een relaxte middag was de dag alweer zo voorbij.

De volgende ochtend gingen we naar Sanur. Dit keer vonden we het een hele ervaring om dit per shuttlebus te doen. Kosten 3 euro per persoon. Je mag er dan ook niet te veel van verwachten zullen we maar zeggen. In het busje was plaats voor 11 mensen. De chauffeur wist het voor elkaar te krijgen om hier 13 van te maken plus alle backpacktassen van de mensen die erin zaten. Het busje ging dan ook niet zo snel richting Sanur als we gehoopt hadden. Uiteindelijk kwamen we goed en wel aan in Sanur.

Een hotel vinden in Sanur bleek ook nog een hele opgave te zijn. We wilden rond de 50 euro per nacht uitgeven voor een hotel met zwembad. Heel veel hotels begonnen pas bij 120 euro. Een homestay vonden we geen optie meer. We wilden de laatste 2 nachten toch wel echt lekker slapen.

Uiteindelijk vonden we een hotel. Puri Sanding hotel. Helaas hadden ze alleen nog een poolsuite beschikbaar. Geluk voor ons was dat deze suite binnnen het budget paste ;-). Dus nu hebben we een suite voor de laatste 2 dagen.

In Sanur hebben we nog wat souveniers aangeschaft waarna we dag afsloten in onze luxe suite ;-)

Vandaag zijn we naar hardy's gegaan. Wij hadden er ook nog nooit van gehoord maar het blijkt dat we voor elke souvenier te veel hebben betaald. In dit warenhuis hebben ze alles wat je maar kan wensen in veelvoud. Alles is geprijsd en onderhandelen is niet mogelijk. Door dit soort ketens is het voor de kleine winkels onmogelijk om te blijven bestaan. Als je goed kan afdingen schelen de prijzen met hardy's ongeveer 2 euro. Sam kan erg goed afdingen en betaalde 1 derde van de vraagprijs. Moet je nagaan dat dit dus nog te veel was. Maar dat mag de pret niet drukken. Door ons kunnen de kleine winkeltjes blijven bestaan ;-).

Onze lunch vanmiddag was erg barbaars. Er is hier namelijk een restaurant waar ze de nederlandse pot verkopen. We missen het nederlands eten toch wel een beetje dus we hebben vanmiddag genoten van een heerlijk broodje kroket/frikandel en een patatje oorlog. Lekker cultuur barbaars.

Morgenochtend vertrekken we om 04.30 richting het vliegveld van denpasar. Vanaf denpasar vliegen we naar Singapore. Op singapore moeten we 3 uur wachten voor onze volgende vlucht naar China. Hier moeten we nog een kleine 6 uur wachten op onze aansluitende vlucht. Op vrijdagochten komen wij om 07.00 nederlandse tijd aan. Met waarschijnlijk een hele grote jetlag. We nemen het voor lief na zo'n super vakantie.

liefs ons

• 27 Juli 2011 - 09:15

Tilly En Frans:

Lievers ,een fijne reis terug,en wij zien jullie na 4aug het was erg leuk om zover weg en toch zo dicht bij te zijn. groetjes van uit Cormot van ons allemaal.

• 27 Juli 2011 - 09:56

Manouk:

Klinkt inderdaad als een hele super vakantie!!! Hele fijne reis terug!

• 27 Juli 2011 - 12:24

Ineke En De Mannen:

Een hele goede terugreis en bedankt voor alle leuke verhalen!

Liefs van ons

• 27 Juli 2011 - 19:50

Danielle:

jeeee;) echt fijn dat jullie zo genoten hebben:) goede en veilige reis terug!! xx

• 28 Juli 2011 - 06:09

John En Elza:

Volgens ons een vakantie om nooit te vergeten. Een goede reis en we zien jullie op Schiphol