Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Joris en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

24 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Donderdagochtend zijn we vroeg vertrokken van Kuching naar Kuala Lumpur. Ook deze vlucht hebben we weer geboekt met Air Asia en ook nu weer was dit perfect geregeld. Aangekomen in KL hebben we een taxi genomen naar het centrum van KL, Bukit Bintang. Deze wijk staat bekend om zijn enorme shoppingmalls ;-) en om de Jalan Alor ( foodstreet ) ;-). Na een hostel te hebben gevonden zijn we op weg gegaan om de stad te verkennen. Met de Monorail zijn we op pad gegaan naar onze eerste stop: Masjid Merdaka. Deze Moskee is gebouwd in 1907 en ontworpen door een Brit. Een mooie moskee, maar gezien het feit dat Samantha helemaal gesluierd moest en dit toch wel erg wam was zijn we hier maar kort gebleven.

Na dit bezoek zijn we te voet verder gegaan naar Merdequa Scare. Dit plein wordt omgeven door historische en koloniale panden. Helaas wordt het plein nu verbouwd tot een voetbalveld waardoor we niet op het plein zelf hebben kunnen lopen. De gebouwen er om heen waren mooi om te zien en gaven een groot contrast met het centrum van KL.

Hierna zijn we verder gelopen naar het Bird Park. Volgens Joris zijn navigatie zou dit maar 500 meter lopen zijn. Hij had er alleen niet bij verteld dat dit hemelsbreed is en dat we wederom een heuvel op moesten. Eindelijk boven gekomen brak de hemel open. Er wordt wel eens gezegd dat KL kan spoken, nou dat hebben wij gezien. Zo veel regen dat de straten vol liepen, de putten overstroomde en dat uit het niets. We hadden onze zonnebril nog op. Na 15 minuten wachten zag het er niet naar uit dat het op korte termijn droog zou gaan worden. Helaas geen birdpark maar terug naar het hostel om te douchen en hopen op droog weer.

Gelukkig werd het na een uur droog en hebben we een bezoek gebracht aan Chinatown. De enorme markt is leuk om doorheen te lopen, maar je hebt het na één keer wel gezien. De verkopers zijn erg opdringerig wat het geheel minder leuk aan doet. Maar toch hebben we nog een paar dingetjes gekocht zoals aan asia pants en nieuwe slippers. Uiteraard hebben we hiervoor de helft van de originele prijs betaald.

Terug in de wijk waarin ons hostel zit, hebben we gegeten op Jalan Alor. Een enorme straat met alleen maar eetstalletjes ( Hawkers ). Uiteindelijk een plek gevonden waar veel lokale mensen zaten te eten .Voor ons nog even afwachten hoe het eten was, maar het was heerlijk, pikant en erg veel voor weinig ;-).

De dag hebben we afgesloten bij de SKY bar. Op de 33ste verdieping van het Traders Hotel zit een bar met uitzicht op de Petronas Towers. Prachtig uitzicht en heerlijke cocktails. Via de Petronas Towers zijn we met de taxi terug gegaan naar het hostel waar we toe waren aan een goede nachtrust

• 24 Mei 2014 - 12:54

Elza :

Wat kan je in een dag tijd dan een hoop beleven. Ziet er geweldig uit.

• 25 Mei 2014 - 18:07

John Bakker: