Nog 3 weken - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Nog 3 weken - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

08 Juni 2011 | Nederland, Nijkerk

Het komt al dichterbij. Onze reis naar Singapore en Indonesie.

We vliegen op woensdag 29 juni van Schiphol naar Singapore. Dit doen we met een tussenstop in China. Zo zie je nog eens wat van de wereld ;-)

Op 30 juni komen wij om 13.00 aan op Singapore waarna we 2 nachten zullen blijven om de stad te verkennen.

Op 2 juli vervolgen wij onze reis naar het eiland Java. Wij landen 's ochtends in Jakarta. Van Jakarta zelf zullen wij niet veel zien want wij vertrekken vanaf Jakarta gelijk naar Bogor.

Bogor ligt op 54 km ten zuiden van het centrum van Jakarta, op een hoogte van ongeveer 300 meter boven de zeespiegel en wordt omgeven door dode vulkanen zoals de Gunung Gede Pangrango en Gunung Salak. Bogor heeft meer onweersbuien dan elke andere plaats op aarde; de stad is in Indonesië dan ook bekend als Kota Hujan, de Regenstad.

Na lang zoeken voor een hotel hebben we uiteindelijk een heel lief klein hotel gevonden. Hoewel we eerst in een luxe 5 sterren hotel wilde verblijven hebben we toch gekozen voor een wat simpeler hotel. We gaan tenslotte backpacken.

Op de top van een heuvel met panoramisch uitzicht op de prachtige sawah’s in het dal en vulkanen en Mount Salak op de achtergrond ligt het lieflijke kleine hotel Happy Valley. Hier krijgt u echt het gevoel in Indonesië te zijn. Het personeel neemt u graag mee voor een wandeling door de sawah’s. De accommodatie heeft een ‘terug naar de natuur’-concept. De kamers zijn verspreid over het hoofdgebouw en de huisjes die bergafwaarts richting een beekje liggen.

We zullen hier 2 nachten blijven waarna we daarna verder reizen richting Bandung.

Vanaf daar is het afwachten waar we terecht komen. Dat is toch het leuke aan backpacken.

De tassen zijn al gepakt dus wij zijn er klaar voor. Laat deze 3 weken maar snel voorbij gaan.

Liefs ons