Hello Singapore - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Hello Singapore - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Hello Singapore

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

30 Juni 2011 | Nederland, Nijkerk

Hoi allemaal,

Hoeveel kan je meemaken in 24 uur... Ik kan je vertellen een heleboel.

Het inchecken gisteren ging zonder enig probleem. We zaten allemaal klaar in het vliegtuig.. 1 probleem.. we miste nog 3 passagiers. Ze waren in slaap gevallen. Half uur te laat vertrokken we eindelijk richting China.

We vlogen met china southern airlines en dat was allemaal goed geregeld. Van te voren kreeg je een etui waar allemaal verzorgingsspulletjes in zaten. (Dit zou later goed van pas komen). Ook hadden we allemaal een beelscherm in de stoelen waarmee we naast dat we films konden kijken ook konden zien hoe laat we aankwamen in china.

We hadden flink wat turbelentie onderweg en tot onze grote verbazing zagen we een paar uur later dat we in plaats van dat we om 0600 aankwamen in china nu om 0800 zouden aankomen in China. Dat zou ons enorm veel problemen geven met overstappen.

De sterwardess gaf ons in haar gebrekkig Engels vertrouwen dat het goed zou komen. Een uur voordat we zouden landen kwam ze naar ons toe om te zeggen dat we het laatste uur buisiness class mochten zitten zodat we als eerste uit het vliegtuig waren.

Eenmaal uit het vliegtuig hadden we nog 30 minuten om over te stappen. Na heel wat geren door het vliegveld kwamen we net op tijd aan voor onze nieuwe vliegveld. Er werd ons verzekerd dat alles goed zou komen met onze tassen. Ze zouden echt wel in Singapore aankomen. Een tijd werd helaas niet genoemd ;-)

Joris heeft in het vliegtuig gelijk vrienden gemaakt met een man die uit maleisie kwam. Die man wilde graag Joris zijn e-mail hebben want dan had hij een vriend uit Nederland.

Aangekomen op Singapore raad je het al. Geen tassen. Gelukkig waren we niet de enige en werden we erg goed opgevangen door een mevrouw van het vliegveld. Na alle papieren ingevuld te hebben gaf ze aan dat er vanavond nog een vlucht zou komen waar de tassen misschien op zouden zitten. Het kan ook morgen worden. We wachten het rustig af.
Ter compensatie kregen we een bedrag waarmee we de nodige dingen konden kopen, want we hadden natuurlijk niks bij ons.

Dit was natuurlijk een uitgelezen kans om de shoppingmalls van Singapore te verkennen. Gelukkig was het overal Sale en hebben we toch nog een outfit kunnen scoren voor vanavond.

Het is hier erg warm en benauwd en we moeten erg wennen aan de warmte.

Vanavond gaan we met de cruise van admiraal cheng ho mee. We zullen een uitgebreid dinerbuffet krijgen waar we erg aan toe zijn. Het eten in het vligtuig is nog steeds niet al te best.

Het is hier nu 5 uur in de middag en we gaan zo onderweg naar onze excursie. Tot morgen.

Liefs ons

• 30 Juni 2011 - 09:12

Yvette En Eveline:

Mooi excuus om te shoppen ;) Goede reis verder!

Eveline en Yvette

• 30 Juni 2011 - 09:24

Kees:

Leuk om je vakantie gelijk te beginnen in een shoppingmall. (veel gekocht?) Let je wel op je budget van €200,= anders moet mijn kledingbudget ook weer aanpassen.
    Veel plezier verder gr. Kees en Helma

• 30 Juni 2011 - 11:28

Pa En Mam:

Dit was al een mooi begin ,het zou niet leuk zijn als er niets was gebeurd.nog heel veel leuks groetjes tillie

• 30 Juni 2011 - 15:29

Hans. Moerman:

Nou dit is dan de vuurdoop van een backpacker. Gelukkig zijn jullie wel aangekomen op de plaats van bestemming. En ondertussen zal je je ervaren hebben dat Singapore en geweldige plek is om te vertoeven. Ik kan me goed voorstellen dat jullie moeten wennen aan de warmte want die hitte is toch anders bij bij ons. Zolals jullie gezien zullen hebben is Singapore een erg schone stad. Geniet er nog maar even van want straks begint het echte werk. Voor nu veel plezier en take care. Vanuit een boemelende ein op het traject Breda Vlissingen.

• 30 Juni 2011 - 15:40

Opa En Oma:

jullie moeten zo maar rekenen
    alle begin is soms moeilijk,maar
    alles zal reg kom.
    heel veel plezier.groetjes opa en oma.

• 30 Juni 2011 - 16:58

Ineke En De Mannen:

Hoi,
    Wat een gedoe met die bagage!
    Ik hoop dat het inmiddels terecht is en dat jullie vandaag volop hebben genoten!
    Hoop jullie snel te lezen met goed bericht!

Liefs van ons drietjes

• 30 Juni 2011 - 18:57

Elza:

En zo hebben we het er nog over tijdens ons etentje op dinsdag en ja hoor!. Het was dan ook echt de goden verzoeken om meteen gebruik te mogen maken van de shoppingmall.
    Als het goed is zijn jullie weer bijgekomen van de reis en de eerste prachtige indrukken.

Geniet ervan
    Pa en Ma