Goedemorgen Jakarta, goedemiddag Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Goedemorgen Jakarta, goedemiddag Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Goedemorgen Jakarta, goedemiddag Bogor

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

02 Juli 2011 | Indonesië, Bogor

Vanochtend zijn we om half 11 plaatselijke tijd aangekomen op Jakarta. Het vliegen met air asia is ons goed bevallen en de vlucht ging dan ook zo aan ons voorbij. Misschien kwam dit ook wel omdat er een heel lief meisje naast me zat met wie ik indonesische kaartspelletjes heb gedaan.

Toen we uit het vliegveld liepen werden we overspoeld met hitte, smog en opdringerige taxichauffeurs.
Nadat we een betrouwbare maatschappij hadden gevonden hebben we onze reis vervolgd naar Bogor.
Volgens de beschrijving zou dit ongeveer 1.5 uur duren. Dit was helaas zonder file. Uiteindelijk hebben we hier 3 uur over gedaan.

Die 3 uur vielen in het niets toen we in het paradijs van bogor aankwamen. Ons hotel ligt middel op een heuvel tussen de theeplantages. Er loopt een riviertje langs onze kamer wat een rustgevend gevoel biedt.

Als je de berg afloopt en je de straat oversteekt zit je midden tussen de lokale bevolking met al hun handelswaren. We hebben hier rond gelopen en werden echt bekeken alsof we een attractie waren. de bevolking is ontzettend aardig en ze willen alles voor je doen.

We gaan nu in ons hotel genieten van een hopelijk heerlijke indische reisttafel.

Morgenochtend gaan we naar de botanische tuinen van Bogor en maken we een wandeltocht door de sawa's.

Ik zal weer proberen wat foto's te plaatsen van het paradijs hier.

Veel liefs van ons

• 02 Juli 2011 - 13:53

Tilly En Frans:

Jaloers makend !!!!!!!!kus

• 02 Juli 2011 - 16:08

Ineke En De Mannen:

Wat ziet dat er heerlijk uit!!!!!!Geniet maar volop van al dat moois. Leuk dat jullie zoveel schrijven!
    Liefs

• 02 Juli 2011 - 16:10

Opa En Oma:

we wachten in spanning af.

• 02 Juli 2011 - 18:53

Elza En John:

Wat een verademing zal het zijn geweest van de drukte van Jakarta naar de stilte in het hotel. Het lijkt wel of jullie alleen in het hotel zitten!
    En dan ook het zwembad voor jullie zelf hebben. Lijkt inderdaad echt op de backpackcultuur.

Geniet ervan.

Elza en John

• 02 Juli 2011 - 18:56

John:

Welke taximaatschappij hebben jullie genomen? Kan ik weer plaatsen op onze reisblog. Veel plezier verder, ziet er goed uit!

• 03 Juli 2011 - 07:26

Daphne En Alex:

Wat ziet het er heerlijk uit zeg, wat zullen jullie genieten daar

• 03 Juli 2011 - 09:17

Tamara:

Jullie zijn ook echte backpackers he :P
    xxx Tamara, Dylan, Ko en Kwik, Kwek en Kwak.

• 04 Juli 2011 - 06:44

Mandy & Lars:

wat ziet dat er lekker uit zeg :D....

x