Manta's!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Manta's!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Manta's!!!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

13 Juli 2011 | Indonesië, Sanur

Hoi allemaal,

We schrijven dit verslag met een aantal cocktails op dus alvast sorry voor de tik en spelfoutem ;-)

Vandaag hebben we weer 2 keer gedoken. Dit keer bij het eiland nusa Pendida. We hebben gedoken met duikschool atlantic diving.

Onze eerste duik was op Manta Point. Zoals de naam al doet vermoeden bestaat er een kans op manta's. En ja hoor dit was het geval. Tijdens de duik zelf zagen we een stuk of 6 boven ons hoofd zwemmen. Na de duik hebben we nog met zo'n 20 manta's gesnorkeld. Jaja 20... overal waar je kwam zag je ze en ze waren wel 4 of 5 meter groot. Jor heeft sommige ook nog aangeraakt en met ze meegezwommen. Wat een geweldige ervaring.

De tweede duik valt dat wel in het niet bij zo'n mooie eerste duik. Hier bestond de kans dat we een mola mola konden zien. Maar helaas lukte dat niet. Je kan ook niet alles hebben he.

Na de duiken zijn we met de scooter naar Kuta gereden. Alles wat er in de boekjes staat waarom je er niet heen zou moeten gaan kloppen. Veels te druk, veels te veel engelsen en erg vervelende verkopers.

Sanur is daarentegen een stuk rustiger. Net leuk voor een dag of 3/4. Duiken in Sanur is niet aan te raden en daarom moet je dus altijd een stukje rijden of varen.

Dus Pa.. ik zou kijken voor een hotel op het eiland Nusa Penida. Dit moet een walhalla zijn voor de duiliefhebber.

Nu gaan we weer verder cocktails drinken en morgen staat er weer een dag sightseeing op het programma.

liefs ons

• 13 Juli 2011 - 13:47

Ineke En De Mannen:

He pas op daar! Niet zoveel cocktails, dat kan niet goed gaan met al die duiken; op den duur zie je dan niets meer...........

Liefs van ons

• 13 Juli 2011 - 15:28

John En Elza:

Klinkt goed. Wij gaan daar ook drie dagen duiken. Ik heb een leuke Nederlandse duikschool gevonden in Sanur: Joe’s Gone Diving. Manta Point staat zeker op het programma. Bij Nusa Penida kun je wel sterke stroming tegenkomen en vele duikplekken zijn daardoor voor zeer gevorderde duikers. De website van Joe's geeft dit goed aan en hij heeft ook nog een paar leuke dagtrips naar het oosten van Bali

• 13 Juli 2011 - 17:50

Tilly En Frans:

dat lijk me echt te gek zo een manta boven je hooft.niet een maar 20 .julie een cocktail.wij een wijntje proost.liefs.

• 13 Juli 2011 - 19:29

Elza En John:

Het lijkt prachtig op het eiland maar volgens ons is er geen enkele mogelijkheid om op het eiland te overnachten. Als jullie andere berichten hebben dan horen we dat uiteraard graag.

• 14 Juli 2011 - 10:28

Kees:

De cocktails... dat klinkt goed, Hebben ze ook Barco en Baileys?
    Het is hier zo druk (geen grapje) dat ik nauwelijks tijd heb om vaker te reageren. Maar ik lees je verslagen wel, en vooral de foto's zijn erg leuk. Heb jij niet op de surfplank gestaan?

Veel plezier en groetjes