Lovina deel 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Lovina deel 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Lovina deel 2

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

17 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

Hoi allemaal,

Gisteren zijn we een dag wezen touren op de scooter. Als eerste zijn we gestopt bij de holy hot springs in Banjar. Deze warmwaterbronnen zijn erg populair bij de locals en toeristen. Het water is 38 graden en je wordt er helemaal zen van.

Nadat we deze hot springs hadden bezocht zijn we na de sing sing waterval gereden. Helaas kwamen we er op de heenweg al achter dat deze droog stond. We zitten nu midden in het droge seizoen en het heeft hier al een maand niet geregend.

Als laatste wilden we nog naar het nationale park alleen hiervoor moesten we een hele hoge berg over met de scooter. Het is ons helaas niet gelukt om tot de top te komen. 3 km voor de top wilden de scooter twee mensen echt niet meer trekken en om dit nou te lopen was toch echt even te zwaar. Helaas waren we dus genoodzaakt om de middag bij het zwembad te vertoefen. Heel vervelend. ;-)

Vandaag stond er weer een dag duiken op het programma. Dit keer weer op het eiland menjangan. Wel op twee andere plekken dan de vorige keer.

Aan het eind van de eerste duik zag sam een black thip shark. Na veel heen en weer gezwaai naar Joris en de Guide zagen zij deze uiteindelijk ook. Joris is nog steeds jaloers dat hij hem niet zo lang heeft gezien.;-)

De tweede duik was een rustige drift duik waar we onze eerste pygmee zeepaardjes hebben gezien. Na 45min begon het water wel erg koud te worden dus toen zijn we weer naar boven gegaan.

Op dit moment zitten we hier in het hoogseizoen van Bali. Dit betekent erg hoge prijzen want in deze tijd verdubbelen ze gewoon de prijzen. Een aanrader voor iedereen is dan ook om net buiten het hoogseizoen te gaan. Het kan je de helft besparen.
Door deze misberekening van ons zijn we genoodzaakt te budgetteren. Tja dit hoort er ook bij zullen we maar zeggen.

Nog 1 tip vanuit hier: geloof de lonely planet niet. Tijden moet je verdubbelen, net zoals de prijs.

Verder is het weer hier zalig. We kleuren al lekker bij. Het weer ziet er niet te best uit in Nederland. We beloven mooi weer mee terug te nemen.

liefs ons

• 17 Juli 2011 - 15:07

Ineke En De Mannen:

Kom maar gauw terug met dat mooie weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 17 Juli 2011 - 15:11

John En Elza:

Wij willen helemaal geen zen, wij willen zon :-) en dan ook de top nog eens niet halen, jammer joh.
    Leuk dat jullie ook de pygmee seahorse hebben gezien.

• 17 Juli 2011 - 16:17

Tilly En Frans:

Geweldig wat jullie allemaal doen .geniet er heerlijk van!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 18 Juli 2011 - 06:32

Kirsten:

Wat super om al jullie avonturen te lezen. Ik moet mijn idee over backpacken inmiddels wel echt bijstellen ;-) Dat mooie weer is hier inmiddels erg gewenst, want al die leuke zomerjurkjes komen de kast nauwelijks uit.... Heel veel plezier nog en tot 10 augustus!

• 18 Juli 2011 - 07:49

Kees:

Jullie reis heeft een hoog "Indiana Jones" gehalte. Ziet er super uit. Hier is het alleen maar regen en nog eens regen. Nu jullie toch aan het scooteren zijn, Marisca heeft er nog een in de aanbieding voor je. Voor als je weer terug bent. (dan hou je het vakantie-gevoel)
    Groetjes Kees