Bogor dag 2 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Bogor dag 2 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Bogor dag 2

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

03 Juli 2011 | Indonesië, Bogor

Hoi allemaal,

Vandaag was een drukke maar ontzettend leuke dag.

We zijn vanochtend vroeg vertrokken naar het centrum van Bogor. Onze gids wilde ons eerst laten zien hoe wajang (?) poppen werden gemaakt. We hebben dit gezien bij mensen thuis. Voor 1 pop is iemand een hele week aan het werk. De mensen hier zijn erg gastvrij. Zo kregen we bij aankomst gelijk thee en verse gebakken banaan. Erg vervelend.

Hierna zijn wij naar de botanische tuinen gegaan in Bogor. Dit gebied telt maar liefst 87 hectare grond. En we hebben het hele park afgelopen. de botanische tuinen waren erg mooi en indrukwekkend.
Voor de indonesische mensen waren wij interessanter dan de bomen. Er werd ons op elke hoek gevraagd of wij met ze op de foto wilde. Hele groepen meiden maar ook een vader die zijn dochter heel graag alleen met joris op de foto wilde zetten. Dit was wel een hele gewaarwording.

In de middag hebben we eerst lekker lui 2 uur bij het zwembad gezeten. We moesten op kracht komen voor onze middagtrip.

De hoteleigenaar nam een groepje mee door de sawa's en theeplantages. Deze tocht van 2 uur was erg zwaar maar oh zo mooi. We kwamen langs kleine huisjes met kinderen die voor ons gingen zingen en we hebben het prachtige landschap bewonderd. Zelf heb ik ook nog rijst afgesneden. Hier heb ik natuurlijk ook een foto van die ik later zal toevoegen.

Na deze tocht hebben we heerlijk wat nagepraat met Nederlanders en hebben we besloten om locaal wat te gaan eten. Het eten was heerlijk en met ze 2en waren we 8 euro kwijt.

Morgen vertrekken we met nog een stel nederlanders richting Bandung. We hebben een taxi gecharteerd die ons over de puncakpas naar Bandung brengt. Onderweg zullen we bij bezienswaardigheden stoppen.

Ik zal proberen morgenochtend nog wat foto's te plaatsen. Nu wacht mijn bacardi cola op me.

heel veel liefs van ons

• 03 Juli 2011 - 14:54

Ineke En De Mannen:

Wat beleven jullie veel op 1 dag! fantastisch. Fijne dag morgen en ik kijk uit naar de foto's morgen

Liefs van ons

• 03 Juli 2011 - 16:32

Opa En Oma:

dat was dus een soort meidenmarkt,maar ietsje anders.
    we zijn erg benieuwd naarde foto,s'
    als jullie de puncakpas overgaan naar bandung denk dan aan opa die heel lang geleden hetzelfde ritje deed naar bandung met afgrijselijke afgronden naast je.
    veel plezier opa en oma

• 03 Juli 2011 - 17:24

John En Elza:

Wij willen hier ook heen en wel NU!!!! Geniet van jullie rit naar Bandung. Ik ga op onze reisblog ook nog een stukje schrijven over de Puncakpas en Bandung. We zijn benieuwd naar naar jullie verdere avonturen.

• 03 Juli 2011 - 19:42

Hans:

Ik geniet van jullie verhalen.
    Nu ik alles zo lees krijg ik weer allerlei beelden voor ogen van toen ik in Bogor was. Fijn dat jullie zo genieten en dat de mensen zo gastvrij zijn. Bandung is ook een leuke plaats. Hoe gaat het met de hitte. Beginnen jullie er al een beetje aan te wennen. Kunnen jullie een beetje slapen met die hitte of hebben jullie de luxe van airco of een gewoon ventilatortje. En hebben jullie de kakkerlakken al gespot in de douche. Dat is een plekje waar ze graag vertoeven. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.

• 04 Juli 2011 - 20:09

Danielle:

joh echt mooi die poppen zeg, nemen jullie er ook één mee? Arnaud heeft er ook nog één staan. Hij wil er gelijk weer heen als hij die verhalen leest en foto's ziet;) Echt leuk om jullie zo te volgen, zoveel activitetien ook in een korte tijd, echt leuk!! xx

• 05 Juli 2011 - 09:41

Kees:

Leuke foto's! Ziet er geweldig uit. Jammer van de smog en de opdringerige taxi chauffeurs, maar dat hoort er een beetje bij. (PS Denk nog maar even niet aan het bakje van reiskostendeclaraties, want dat is een enorme stapel aan het worden). Geniet er van.
    groetjes