Bandung dag 2 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Bandung dag 2 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Bandung dag 2

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

05 Juli 2011 | Indonesië, Bandung

Hoi allemaal,

Daar zijn we weer. Voor vandaag hadden we weer een chauffeur gehuurd die ons de dag zou rond rijden.

We zijn begonnen bij de vulkaan Tangkuban Prahu. Deze 'drive in' vulkaan' kent 3 verschillende kraters. De eerste krater kon je vanaf boven goed zien maar daar mocht je niet in. Er waren nog 2 andere kraters waarvan 1 actief. Deze hebben wij mogen bezoeken.

Indonesiers zijn niet echt goed met tijden inschatten. Wat 15 volgens hun is, is in werkelijkheid dik een uur.
Maar het was het ruimschoots waard. We hebben zelf nog in het warm water bad van de vulkaan gezeten. Foto's volgen uiteraard.
Het was een hele klim maar echt een aanrader voor iedereen.

Hierna zijn we vertrokken naar de maribaya hot springs. Na een lange reis zijn wij hier aangekomen. De watervallen waren erg mooi maar de hot springs vonden wij tegen vallen. De hot springs waren eigenlijk vieze verwarmde zwembaden.

Het oude theehuis Dago stond hierna op de planning. Hoewel we hier mooie verhalen over hadden gehoord viel dit alles zwaar tegen. Het is compleet vervallen en wij hebben een paar keer nagevraagd of dit wel het goede theehuis was. Erg jammer.

Hierna zijn we de stad ingereden voor de jeans street. Dit was een hele drukke straat waar allerlei standjes langs de weg stonden. Erg leuk om te zien. We hebben hier ook typisch indonesische gerechten geprobeerd. Zelfs Sam vond het lekker.

Het is nu vakantie in indonesie waardoor heel veel hotels vol zitten. Hierdoor zijn we genoodzaakt om voor morgen al een hotel te bespreken. We zitten helaas weer op het strand in hutjes.

Jullie moeten ons geloven dat we echt een budget hotel wilden maar dat deze er helaas niet was.

Morgen vertrekken we met de trein richting pangandaran. Hier gaan we de beroemde green canyons bezoeken. Dit licht aan het strand dus misschien gaan we wel een uurtje zonnen haha.

Ik ga nu in dit gare cafe foto's proberen up te loaden.

liefs ons

• 05 Juli 2011 - 11:32

Hans:

Met plezier lees ik jullie ervaringen. Wel wat minder dat het vinden van een "goedkoop" hotel problemen oplevert. Maar zoals jullie al schrijven hoort dat bij het bestaan van een backpacker. Zie het maar als een avontuur en eigenlijk is dat het ook. 's Morgens weet je niet wat je 's avonds beleefd heb. Het lijkt wel een spannend boek waar jezelf de hoofdrol in speelt.

• 05 Juli 2011 - 13:02

Tilly:

Geweldig wat jullie allemaal doen .ik weet nu wel zeker dat wij ook gaan.en jullie verslag is erg leuk ,ga zoo door .heel veel liefs van ons drie Frans Tilly en Ming

• 05 Juli 2011 - 15:03

Ineke En De Mannen:

Ik geniet van jullie verhalen! Wat leuk om zo een beetje mee te reizen. Prachtige foto's!!!!!! Wat hebben jullie al veel beleefd!

Liefs van ons drietjes

• 05 Juli 2011 - 19:41

Elza En John:

Wij vinden het toch knap dat je het toch een aantal dagen heb volgehouden in een budget hotel. Maar ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
    Volgens ons is dit genieten volop. De kriebels komen nu ook bij ons als we deze geweldige verhalen lezen.

We zien al uit naar de volgende dagen.

Liefs Elza en John