Van Bandung naar Pangandaran (paradijs) - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Van Bandung naar Pangandaran (paradijs) - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Van Bandung naar Pangandaran (paradijs)

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

06 Juli 2011 | Indonesië, Pangandaran

Hoi allemaal,

Wij zijn er echt uit waarom backpacken zo leuk is. Aan het eind van deze blog zullen jullie het allemaal snappen.

Vanochtend vroeg zijn we met de trein vertrokken vanaf bandung richting Banjar. We hadden een dag van te voren een treinticket gekocht bij het treinstation in Bandung. We hadden een executive klas genomen omdat dit het beste stond aangeschreven. Om boven op een dak van een trein te zitten vonden we ook weer zo wat.

Om 6.15 zijn we vertrokken vanaf ons hotel in Bandung. Om 7 uur vertrok de trein. Het viel ons gelijk al op dat dit een heel ander soort ritje zou worden. Hoewel de Nederlanders de sporen hebben aangelegd op Java is hier niks meer van te merken ;-)

De treindeuren staan open en tussen de wagons zit alleen een plaat zonder railing. Ook is de snelheid wat minder en lijkt het meer op de stoptrein tussen Nijkerk en Utrecht centraal ;-). De airconditioning stond erg koud dus was ik genoodzaakt om voor het eerst deze vakantie een vest aan te trekken. Thanks tam. Het hielp echt.

De treinreis was verder prachtig. Je zag de afgrond soms onder je wegvallen terwijl je het spoor volgde door de jungle en rijstvelden. Het was werkelijk waar prachtig.

Aangekomen in Banjar gingen we op zoek naar het busstation. Dit deden we met de beroemde riksja's.
Het busstation hebben we echter nooit bereikt. Onderweg wilde een local ons wel naar pangandaran brengen. Natuurlijk voor de hoofdprijs van wel is waar 15 euro. Wij bleven stug vol houden en hebben het uiteindelijk voor elkaar gekregen voor 12 euro haha. Nu zal je denken wat maakt die 3 euro je hier uit. Nou heel veel. Je moet ervoor zorgen dat ze je niet in de maling gaan nemen.

Aangekomen in pangandaran kwamen we terecht in het paradijs. Gisteravond hadden we op booking.com een hotel geboekt voor 1 nacht. Volgens alle websites zaten alle hotels namelijk vol. Hier aangekomen bleek dat er niks te doen was en dat we makkelijk voor 2 nachten konden blijven. Joris begint het onderhandelen aardig door te krijgen want zelfs hij kon 200.000 rupia van de prijs af praten. Per nacht wel te verstaan. Heel apart als je een kamer hebt geboekt voor 48 euro de ene dag en de volgende dag onderhandel je de prijs terug naar 31 euro per nacht.
En dan slaap je in luxe. een 5 sterren hotel waarbij je vanuit je slaapkamer zo het zwembad in kan duiken. Achter het zwembad ligt een zonneweide met hangmatten. Ik weet dit klinkt heel vervelend.

Bij het hotel vroegen we naar de mogelijkheid voor excursies. Zo kwamen we terecht bij daddy. Een ontzettend leuke vent die erg goed engels spreekt. Hij heeft ons met heel veel dingen kunnen helpen en we gaan morgen zeker leuke excursies beleven. We houden jullie nog even in spanning.

Verder hebben we de hele middag lekker geluierd want daar waren we echt aan toe.

Na deze heerlijke dag en dit geweldige dorp een klein stukje te hebben verkend hebben we besloten nog een dagje te blijven.

Kijk en dat is nou het fijne aan backpakcen.
En nu gaan we weer foto's proberen up te loaden en dan aan de cocktails.

liefs ons

• 06 Juli 2011 - 11:24

Tilly En Frans:

Samantha en Joris.geweldigen dat allemaal in nog geen week!!!!en er komt nog meer.liefs

• 06 Juli 2011 - 12:03

Ineke En De Mannen:

Nou dit was de treinreis wel weer waard!
    Gaaf dat het afdingen zo goed lukt. Heerlijke foto's weer!
    Tot de volgende keer!
    Liefs van ons

• 06 Juli 2011 - 12:03

Ineke En De Mannen:

Nou dit was de treinreis wel weer waard!
    Gaaf dat het afdingen zo goed lukt. Heerlijke foto's weer!
    Tot de volgende keer!
    Liefs van ons

• 23 Juni 2013 - 18:32

Hilde Bongers:

Beste Samantha en Joris,

Mijn partner en ik hebben met veel plezier jullie reisverslagen over Indonesië gelezen. Wij vertrekken in Augustus en oriënteren onszelf momenteel op verblijfplaatsen.
    Helaas krijgen we geen geschikt hotel gevonden op Pangandaran. Het hotel waar jullie verbleven klinkt veelbelovend!
    Weten jullie mogelijk nog de naam van dit hotel?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,