Pangandaran dag 2 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Pangandaran dag 2 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Pangandaran dag 2

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

07 Juli 2011 | Indonesië, Pangandaran

Hoi allemaal,

Vandaag stond een excursie op het programma met onze gids daddy.

Op scooters zijn we heel pangandaran doorgekruist met heel wat mooie stops op het programma.

De eerste was een stop bij mensen die zelf kroepoek maakte. De kroepoek smaakte naar nibbit wat erg lekker was. Samantha heeft nog even achter de machine gezeten en kan zo een bijbaantje nemen.

De tweede stop was bij een vrouwtje die zelf suiker maakte van het sap van een kokosnootbloem. In de top van een kokosnootboom stonden emmers waar ze het sap uit haalde. Joris heeft nog geprobeerd de boom te beklimmen maar is niet tot de top gekomen.

Onderweg op de scooters kon je goed zien waar de tsunami schade heeft aangericht. Tegenwoordig staat er een muur voor het strand om de golven te breken. Ook staan er bordjes welke kant je moet oprennen in geval van een tsunami. Of het helpt om allemaal dezelfde kant op te rennen blijft een vraagteken.

De derde stop was de green canyon. Met een kano hebben we over de rivier gevaren. Uiteindelijk kwamen we bij de canyon uit. Hier was het prachtig met allemaal watervallen die langs de canyon naar beneden stroomden. Hier hebben we nog gezwommen en hier is Joris van een rots afgesprongen.

De lunch hebben we genoten op het strand van Batu Karas. Dit is het surfstrand van Pangandaran. De lunch was heerlijk en Joris heeft na de lunch geprobeerd te surfen. Meer dan liggen op het bord gebeurde er helaas niet.

Na de lunch zijn we vertrokken naar een bamboe brug. Deze brug is 30 jaar oud en is helemaal gemaakt van bamboe. De bamboe moet elke 3 maanden ververst worden.

Na deze heerlijke dag hebben we onzelf verwend met pisang goreng ( gebakken banaan).

Vanavond gaan we weer heerlijk uit eten. Ik zal nog een aantal foto's bij dit verslag toevoegen.

liefs ons

• 07 Juli 2011 - 12:09

Cindy:

klinkt allemaal super, geniet nog lekker! xxx

• 07 Juli 2011 - 15:28

Tilly En Frans:

Geweldig.liefs

• 07 Juli 2011 - 16:54

Ineke En De Mannen:

Jullie verwennen ons met leuke verslagen en mooie foto's ! Dat was een superdag op de scooters.
    Moeilijk hoor surfen, ik herinner mij nog mijn ervaring met de waterski......
    eet smakelijk en geniet!

Liefs van ons

• 07 Juli 2011 - 17:22

John En Elza:

Daddy Cool, scheuren op een scooter, dobberen op de rivier, eten op het strand, vervelend voor jullie :-)