Bali!!!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Bali!!!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Bali!!!!!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

12 Juli 2011 | Indonesië, Sanur

Hoi allemaal,

Hier zijn we dan.. Op Bali! Gisternacht aangekomen op dit nu al prachtige eiland. Gelijk op het vliegveld merkt je al het verschil.

Na een korte nacht werden we de volgende ochtend opgehaald door duikschool Bali Dive. We hadden een dag van te voren gebeld en we konden gelukkig vandaag nog mee.

Bali Dive had alles erg goed geregeld en we gingen eerst met de auto naar PandangBai. Vanuit hier moesten we nog 10 min met de boot. We hadden bijna een prive instructeur want er waren maar 3 duikers met ons mee.

Op PadangBai hebben we 2 duiken gemaakt. De eerste duik ging gelijk heel makkelijk. Alsof we gisteren nog gedoken hadden. Tijdens deze duik werden we alleen opgeschrikt door een duikboot. Dit was wel een hele vreemde gewaarwording. Die mensen achter de raampjes moeten er om gelachen hebben.

Na een uurtje rust en een verbrand lichaam van ons beide zijn we begonnen aan de 2de duik. De instructeur gaf van te voren aan dat hij het ging regelen dat we een haai en een schildpad zouden zien. Eerst zien en dan geloven he.

Maar hij kreeg gelijk. Binnen een kwartier zagen we een white tip shark en een reuzeschildpad. En dat voor een eerste dag duiken.

Na het duiken kregen we een heerlijke lunch aangeboden in een restaurant aan de haven. Hier hebben we het lekkerste eten gehad van de totale trip. Zelfs de frietjes bij de sandwich waren krokant.

In Sanur slapen we in Abian Homestay. Van te voren waren we een beetje bang wat we gingen aantreffen want het was voor een spotprijs van 20 euro. Voor bali begrippen erg goedkoop.
De homestay heeft geen luxe zwembad maar het ligt 20 meter van het strand en de slaapkamers wouw het lijkt wel een suite. Met een groot balkon een king size bed zullen wij hier nog wel een nachtje blijven. Oh en een warme douche natuurlijk ;-)

Bali is een wereld van verschil met Java. Het is veel westerser en de wegen zijn hier wel gewoon begaanbaar. Bali straalt wat meer luxe uit dan Java. Het is dan ook veel toeristischer. Wij vinden het prachtig en genieten volop.

Morgen gaan we weer een dagje duiken.. maar daarover meer.

liefs ons

• 12 Juli 2011 - 11:13

Ineke En De Mannen:

Fijn dat het duiken weer zo goed ging.
    En dan zoveel gezien!
    Klinkt heerlijk Bali.
    Geniet er maar volop van!

Liefs van ons

• 12 Juli 2011 - 11:50

KIM:

Hoi mensjes wat gaaf dat duiken zo ben echt heel benieuwd naar alle foto's die nog komen!! Lekker genieten nog

Xx kim

• 12 Juli 2011 - 18:25

Tilly En Frans:

heerlijk dat het zo goed gaat en met het duiken.geweldig ik zie het voorme een duikboot voor je neus .en dan de luxe een mooi hotel en een lekker bed .er gebeurd zo veel.hier gaat ook alles goed.
    liefs