Tulamben en Gili Trawangan - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Tulamben en Gili Trawangan - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Tulamben en Gili Trawangan

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

19 Juli 2011 | Indonesië, Lombok

Hoi allemaal,

Hier een bericht vanaf het bounty eiland van gili trawangan.

Gisteren hebben we gedoken bij Tulamben op het Liberty Wreck. Hier hebben wij 2 kantduiken gedaan. Het waren prachtige duiken en het wrak was super mooi. De vissen waren enorm groot. Wij vroegen ons zelf af wat ze die beesten te eten gaven.
Het liberty wreck is wel een toeristenspot geworden in de afgelopen jaren. Soms waren er wel heel veel duikers onder water.

Wat ons ook erg op valt is dat er bij het duiken op Bali heel laks wordt gedaan. De pasjes hoef je zelden te laten zien en formulieren invullen... daar doen ze helemaal niet aan. Onze schok was dan ook dat er mensen een introductieduik deden op het liberty wreck. Niet echt een plek om rustig aan het duiken te wennen.

Na onze 2 duiken zijn we richting Amed vertrokken. Hier vonden we gelukkig snel een hotel met zwembad en ook nog eens voor een hele mooie prijs. We hebben de middag heerlijk aan het zwembad doorgebracht met uitzicht op zee.

Vanochtend zijn we met de fastboot van Amed naar Gili Trawangan vertrokken. Je kan dit ook wel het uur van de hel noemen. De boot stootte over het water heen waardoor je af en toe echt gelanceerd werd.
Maar het was alles de moeite waard.

We kwamen aan op gili trawangan en het is werkelijk waar het paradijs. Parelwitte stranden, kraakhelder zeewater en een super sfeertje. Na een paar hotels vergeleken te hebben vonden we een hotel die we heel graag wilden maar die volgens websites volgeboekt zou zijn. Niets is minder waar. Er was ruimte genoeg en iedereen wil langs de straat zijn of haar kamer verhuren. We zitten nu heerlijk in sunrise bungalow met een buitendouche. Fijn.

Ook de duikscholen hebben we vergeleken. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij Manta dive. Prima duikschool en we konden vanmiddag gelijk een duik maken.

Zojuist hebben we deze gemaakt en oh wat zijn we verwend in deze eerste duik. Een eagle ray, 2 x een octopus, 3x een schildpad, black tip haai en nog veel meer.De stroming voerde ons heerlijk mee en we hebben zelf haast niks hoeven doen.

Ik zal nog even wat foto's plaatsen voor een impressie.

liefs ons

• 19 Juli 2011 - 10:21

Kim:

hallo wil je me even niet jaloers maken :(

• 19 Juli 2011 - 13:54

Tilly En Frans:

Tjonge tjonge wat vervelend allemaal !!!!!!!!!! geniet ervan.kus

• 19 Juli 2011 - 16:14

Opa En Oma:

Na het lezen en kijken naar al die mooie foto''s is het te begrijpen dat jullie enorm genieten.
    Dat aapje op je schoot kan je dat niet mee terug nemen jammer.
    veel liefs van ons.

• 19 Juli 2011 - 19:17

John En Elza:

Liberty wreck rocks! John's eerste wrak. Wij hebben toch een heel andere ervaring met de duikschool op Bali. Super professioneel. Ook Gili Trawangan staat op ons programma, we kunnen haast niet wachten.