Eerste indrukken - Reisverslag uit Pisa, Italië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Pisa, Italië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: jorisensamantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

22 September 2013 | Italië, Pisa

Vrijdagmiddag zijn we vertrokken richting Italië. Ons avontuur begon al vroeg omdat we geen hotel konden vinden waar we na 22:00 uur konden inchecken. Dus hebben we genoten van het uitzicht van de Duitse autobaan. Eerlijk gezegd viel het best mee en hebben we heerlijk geslapen.

De volgende dag stond een lange reis voor de boeg waarbij we de Gotthard tunnel zouden doorkruisen. Uiteraard stonden we daar met heel veel andere mensen voor te wachten dus liepen we iets wat vetraging. Het mag de pret niet drukken.

Aangekomen in onze agrutrismo hebben we een prachtig appartement voor 6 personen ?? en hebben we een prachtig uitzicht. Nadat we bij de supermarkt waren geweest ontdekten we nog wat moois. Lees: Bacardi voor € 9,- en Limoncello voor € 5,-. Een erg fijne bijkomstigheid. Nadat we hebben gegeten waar Joris een soep heeft gegeten waar alle mogelijke vissoorten in zaten hebben we een heerlijke nachtrust gehad.

Vanochten hebben we de middeleeuwse stad San Gimignana bezocht. Het aanzien van San Gimignana wordt bepaald door vijftien hoge geslachtentorens. Het waren vroeger familietorens waarbij families zich schuil hielden bij geweld. Het stadje heeft nog echt een middeleeuws karakter en na wat sightseeing en wat drinken hebben we dan ook de hoogste toren beklommen. Samantha had voor deze aangelegenheid de sleehakken van 10 cm aangetrokken dus die had het iet wat zwaar om naar boven te komen. Ach ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeggen ze dan.

Na heerlijk geluncht te hebben op het terras met lekker wijn en kaas hebben we terug in de agriturismo een welverdiende siësta gehouden aan het zwembad. We gaan ons nu klaar maken voor een echte Italiaanse avond waarvoor we zijn uitgenodigd door de eigenaar.

Bonnaserra!!

Joris en Samantha

• 22 September 2013 - 19:30

Maretta:

Oeh hebben jullie im san gimignano ook ijs gehaald bij zaakje met bord 'the worlds best icecream'? Die mensen liegen echt niet!! Zelfs voor Italiaanse standaarden... Enjoy!

• 22 September 2013 - 19:51

Frans En Tilly:

nou dat gaat wel wee rlekker ook in italie en de dtankjes zijn betaalbaar leuk jongens nog veel plezier

• 25 September 2013 - 18:57

John:

San Gimignano lijkt me erg leuk om te bezoeken en nu ik lees ik ook nog eens dat ze daar 's werelds beste ijs verkopen! Genieten zou ik zeggen.