helemaal zen.. - Reisverslag uit Pisa, Italië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu helemaal zen.. - Reisverslag uit Pisa, Italië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

helemaal zen..

Door: jorisensamantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

23 September 2013 | Italië, Pisa

Gisteravond hadden we onze Italiaanse avond bij de eigenaar van de agriturismo. Voor de gelegenheid had hij ook zijn hele familie uitgenodigd om lekker mee te eten. Italianen deden hun naam eer aan door meer te praten met hun handen dan met hun mond. Een prachtig gezicht om te zien.

Het eten was verrukkelijk. Constant stond er iemand aan je tafel om hapjes uit te delen of om nieuwe wijn te brengen, Erg vervelend.

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om een lange rit te maken. Onze eerste stop waren de natural jacuzzi's in saturnia. Volgens de site places to see before you die een plek die je gezien moet hebben. Het was ook prachtig alleen erg druk met toeristen. Dat heb je met mooie plekken. Het water was 37 graden dus erg goed vertoeven. Het enige nadeel is dat we daarna naar zwavel roken. Je kan ook niet alles mee hebben.

Na een lunch bij een lokaal restaurant met plastic stoeltjes zijn we vertrokken naar Monte Amiata. Daar staat het bekend om zijn thermaal baden en heetwater bronnen. Met een pad ( wat je eigenlijk geen pad kan noemen) kwamen we in de bossen terecht bij heerlijke baden en een prachtige waterval. Hier hebben we echt ultiem kunnen genieten. Het mooie van deze plek is dat het ook niet toeristisch is en dat je de plek helemaal voor jezelf hebt. Het water uit deze bronnen is zogezegd heilzaam en zou moeten helpen tegen verschillende ziektes. Helaas is Joris zijn knie nog niet genezen ;-)

Nadat we helemaal zen zijn geworden zijn we richting het appartement gereden. We zitten nu heerlijk aan de kaasjes en wijn buiten en sluiten deze mooie dag bijna af.

Morgen weer een nieuwe dag.

Ciao,

Joris en Samantha

• 24 September 2013 - 00:38

Bram:

Jullie zijn echt goed bezig! Vergeet vooral niet om wat lekkere pasta ai cinghiale (wild zwijn) te eten en gereconstrueerd wijn te drinken (super lekker wit).

• 25 September 2013 - 19:04

John:

Leuk zo'n familie diner. Zeker ook aan een lange tafel? Monte Amiata is ook weer een erg leuke tip om wat over te schrijven op mijn blog. Jullie blog staat nu ook vermeld onder favoriete blogs op mijn weblog.