Siena, Volterra en Firenze - Reisverslag uit Pisa, Italië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Siena, Volterra en Firenze - Reisverslag uit Pisa, Italië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Siena, Volterra en Firenze

Door: jorisensamantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

25 September 2013 | Italië, Pisa

Gisteren hebben we de steden Siena en Volterra bezocht. Siena staat bekend om zijn plein Pizza del Campo waar twee keer per jaar de paardenrennen worden gehouden. Veel mensen zeggen dat als je Firenze hebt bezocht je Siena niet leuk zou vinden. Wij vonden Siena prachtig. Het is niet zo massaal, het heeft een aantal leuke bezienswaardigheden en het heeft van die leuke typische Italiaanse straatjes. Trapje op, trapje af.

Na deze ochtendtrip zijn we doorgereden na Volterra. Ook weer een typisch Italiaanse stadje met kleine steegjes en mooie uitzichten. Het verhaal zou gaan dat de film New Moon van de twilight Saga zou zijn opgenomen. Na wat navraag te hebben gedaan bleek dat niet helemaal te kloppen. In het boek beschrijven ze het plein alleen het daadwerkelijke plein uit de film is ergens anders opgenomen. Waar dat wisten ze ons ook niet te vertellen.

Gisteravond hadden we bij de eigenaar een Pizza Party waar we echt alle verschillende soorten pizza's hebben geproefd. Tevens hebben we daar ook de wijn, honing en jam van de eigenaar geproefd. Erg lekker.

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken naar Firenze. Samantha was hier vroeger al eens geweest maar kon zich hier niet meer veel van herinneren. Nadat we eindelijk een parkeerplek hadden bemachtigd kwamen we uit op de verschillende bezienswaardigheden die Firenze te bieden heeft. De verschillende kerken en gebouwen zijn mooi, het is allemaal op loopafstand maar.... het leek wel een mierenhoop. In ons hele leven hebben we nog nooit zo veel toeristen gezien en dan ben je in het naseizoen op vakantie. Alle kerken waar je in zou willen gaan stond een ellelange wachtrij plus er werden enorme bedragen gevraagd om naar binnen te gaan. Het kleine en knusse wat we in andere steden hebben gezien was hier absoluut niet aan de orde. Voor ons viel het dus helaas wat tegen.

En tja als iets je dan tegenvalt dan ga je doen wat je allebei het leukste vind. Wijn proeven!! We hebben de tour door het Chiantie gebied gedaan en zijn bij verschillende wijnboeren gestopt om te proeven. We hebben weer meer geleerd over deze druifsoort en hebben natuurlijk wat flesjes gekocht om thuis uit te proberen.

Uiteindelijk een geslaagde dag!

Ciao

• 25 September 2013 - 20:23

John:

Leuk verslag. Weet je niet meer dat we in Florence een ritje hebben gemaakt met een paard en wagen? Volterra lijkt me ook weer een leuk Italiaans stadje en natuurlijk, helemaal geweldig, de Chianti tour!

• 26 September 2013 - 06:41

Ron:

Jullie hebben heel leuk daar mooi weer lekker wijn goed eten ik zit aan een broodje hagelslag

• 30 Oktober 2013 - 15:16

Charlotte:

Beste Joris en Samantha,
    Ik kwam via google op jullie waarbenjij.nu en ik las leuke dingen over toscane.
    Ik wil zelf met 7 personen een reis maken naar Pisa, Seinna en Florence. Hebben jullie nog tips voor leuke wijnhuizen, paardrijden, eettentjes en andere leuke activiteiten die je daar kunt doen?
    Ik zou het super vinden als jullie me kunnen mailen naar: charlottevdgraaf@hotmail.com

Groetjes Charlotte