Griekenland!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Griekenland!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Griekenland!!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

06 September 2013 | Griekenland, Athene

Nadat Sam dit jaar nog een lang weekend na Barcelona is geweest en Joris een lang weekend na Denemarken is het nu weer tijd voor een welverdiende vakantie!

Vanochtend zijn we erg vroeg vertrokken naar Athene voor het begin van onze reis. We zullen twee dagen verblijven in Athene waarna we onze reis vervolgen met een zeilcruise langs een aantal Griekse eilanden.

Nadat we vanochtend rond 11 uur waren aangekomen zijn we gelijk lopend vertrokken richting de nummer 1 bezienswaardigheid in Athene, de Acropolis.
Hier hebben we een lange wandeling gemaakt naar boven langs de verschillende oudheden. Vanuit hier zijn we verder gelopen langs de agora.

Na een welverdiende lunch aan de voet van de akropolis hebben we een bezoek gebracht aan de tempel van Zeus. De originele tempel kende 104 zuilen wat er op de dag van vandaag nog 15 zijn. In het informatie boekje gaven ze trouwens 16 zuilen aan. In de tussentijd is er dus weer 1 gesneuveld.

Na al deze activiteiten in de veel te hete zon zijn we nu uitgerust en zijn we klaar voor echt Grieks eten met een lekkere ouzo.

Liefs Joris en Samantha