Deel 3 van een geweldige reis - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Deel 3 van een geweldige reis - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Deel 3 van een geweldige reis

Door: samantha en joris

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

11 September 2013 | Griekenland, Athene

Hoi allemaal,

Maandag zijn we in de avond aangekomen op het eiland methana. Hier hebben we heerlijk lokaal gegeten voor slechts10 euro p.p. en het was heerlijk.
Methana heeft en slapende vulkaan die we de volgende ochtend hebben bezocht.

De klim naar boven van een half uur was prachtig maar erg pittig. Na de klim hadden we een prachtg uitzicht op het eiland en op de berg. De klim naar beneden was nog zwaarder door de stenen. Zelf hadden sam en haar vader bedacht om het stuk naar de haven van 6km terug te lopen. Langs een echt grieks dorpje en een kerkje kwamen zij naar ruim een uur erg moe terug.

In de middag hebben we een duik gemaakt op een wrak. Dit wrak is 10 jaar geleden gezonken en is nog in perfecte staat. Na de duik zijn we vertrokken naar epidavros. Deze plaats aan het vaste land heeft een wat grotere haven en is iets minder authentiek als methana.

Vanochtend hebben we hier het amfi theater bezoch. Dit was erg indrukwekkend om te zien dat hier vroeger 14.000 mensen in konden. Op de stip kon je een stukje voordragen waardoor je je eigen stem voelde vibreren.

Nadat we vanmiddag nog een prachtige duik hebben genomen zijn we nu aangekomen in poros. Eens kijken wat dit eiland ons te bieden heeft.

Tot snel.
Joris en Samantha