we're here!!!!! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu we're here!!!!! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

we're here!!!!!

Door: Joris en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

17 Mei 2014 | Maleisië, Kuching

Vrijdagavond is onze reis begonnen na het prachtige Maleisië. We vlogen met KLM alleen door een technisch mankement hadden we bij vertrek al 1,5 uur vertraging. Normaal gesproken is dit niet zo erg, maar als je op Kuala Lumpur 3,5 hebt voor de volgende vlucht wordt dat aardig krap.

Aangekomen in Kuala Lumpur moesten we dan ook naar een andere terminal voor de binnenlandse vlucht naar Kuching. Door de vertraging en het wachten op de tassen kwamen we net te laat aan voor het inchecken van de bagage. bij Air Asia gaven ze aan dat we het mochten proberen om de tassen als extra handbagage mee te nemen. Wonder boven wonder lukte dit ook en konden we toch nog net op tijd het vliegtuig halen. Een lekkere relaxte start ;-)

Aangekomen in Kuching kregen we een klap in ons gezicht van de warmte. Nu 11 uur 's avonds is het namelijk nog 29 graden. Even wennen dus. Aangekomen in ons super schattige questhouse ''Kuching Waterfront Lodge'' hebben we ons opgefrist en hebben we over de promenade gewandeld. Allemaal leuke eetstalletjes en jongeren die gitaar spelen en optreden geven.

Ook was er een show bezig waarbij het spel Maleisische golf werd gespeeld. Hier hadden ze kandidaten voor nodig en sinds Joris golflessen heeft genomen kon hij het niet laten om zich op te geven. Bij Maleisische Golf krijg je een touw om je middel met een verzwaarde bamboe stengel. Met deze bamboe stengel moest je een andere bamboe stengel omgooien zonder daarbij over de streep te gaan en je handen te gebruiken.
Joris moest het tegen 5 andere kandidaten opnemen. De winnaar was...... Joris! (George uit Holland) ;-) Als prijs kreeg hij een gelukshuisje mee. Wat een mazzelaar...

Voordat we teruggingen naar de guesthouse hebben we nog iets bijzonders gegeten bij een stalletje met een lange rij. Een lange rij betekent goed eten. Dit was het ook, alleen zijn we er nog steeds niet achter wat het was.

Morgen vertrekken we voor een 3 daagse trip naar Longhouse Anna Rais.

Tot snel.

• 17 Mei 2014 - 20:45

Vader En Moeder Bartels:

zo nu zijn jullie echt onderweg en een gelukshuisje gewonnen goed hoor.
    hoeveel is het tijdverschil met jullie .wat het eten betreft denk dat jullie qanschong hebben gegeten
    lekker maar onduidelijk wat het is .
    och als het maar lekker is .geniet ervan en tot later

• 21 Mei 2014 - 11:07

Frans Bartels: