Pulau Kapas - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Pulau Kapas - Reisverslag uit Pulau Kapas, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Pulau Kapas

Door: Joris en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

08 Juni 2014 | Maleisië, Pulau Kapas

Onze laatste stop voordat we teruggaan naar Kuala Lumpur was Pulau Kapas. Pulau Kapas is een heel klein eilandje voor de kust van Marang. Het is nog onontdekt door het toerisme en alleen de lokale bevolking weet dit eilandje te vinden. Toen mensen ons vroegen wat onze volgende stop zou zijn en we gaven aan dat dit Kapas was, wist dan ook niemand waar we het over hadden.

Met de Ferry zie je na 10 minuten varen de witte lege stranden met een groene jungle op de achtergrond . Wauw!! Als we het over het mooiste strand hebben wat we in Maleisie hebben gezien dan staat deze op nummer 1.Op het eiland zijn een aantal kleine resorts met slecht 8 tot 10 kamers per resort en een grotere met 80 huisjes. Op zoek naar een slaapplek bleek dan ook iets lastiger te zijn dan dat we hadden gedacht. KBC restaurant is van een Nederlandse eigenaar en hij heette ons van harte welkom om in een hangmat te slapen omdat ook zijn buurman zijn (ex partner)helaas vol zat. Het kwam wel goed zij hij. Uiteindelijk kwam het ook goed en hebben we een kamer gevonden bij Qimi Private Beach. Zoals de naam het al zegt lag dit kleine resort op een stuk privé strand. Het huisje stond op palen op het strand en als je in het bad zat kon je zo naar buiten kijken. Met twee badkamers en een bed van 2 bij 2 hebben we hier heerlijk geslapen.

Op het eiland hebben we een kano gehuurd en hebben we ( lees Joris ) een stukje gepeddeld na afgelegen strandjes. Geweldig om alleen op een strand te zitten, zonder andere toeristen. Eind van de middag hebben we nog gedoken bij Aqua dive sports. Dit is de enige duikschool op het eiland en ze zaten dan ook helemaal vol. De uitrustingen zijn beperkt waardoor de plekken zo goed als vol zaten. Gelukkig konden wij nog mee voor een duik. Duiken is minder dan op de Perhentian Islanden, dit met name vanwege het zicht dat gewoon wat minder was. Maar wij hebben maar 1 duik gedaan dus het is lastig om hier wat over te zeggen.

'S avonds was het tijd voor de BBQ bij Hans van KBC restaurant. Een erg gezellige en heerlijke relaxte avond met spelletjes, lekker eten en goede ruim.

De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen, rustig ontbeten en hebben we nog een wandeling gemaakt over het eiland, met nog meer prive stranden.
Ook hebben we nog gesnorkeld, waar Kapas om bekend staat en dat is inderdaad of je in een aquarium zwemt. Na een heerlijke rustige dag, zijn we met de ferry terug gegaan na het vaste land.

Kapas is een heerlijk relaxt eiland. De sfeer is zalig, er is geen massa toerisme en de stranden en de zee zijn prachtig. Een goed eiland om een paar dagen te vertoeven.

• 08 Juni 2014 - 21:09

John Bakker:

Altijd leuk zo'n onbekend eiland. Inspiratie voor een nieuw artikel op mijn blog.