Pulau Pangkor - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Pulau Pangkor - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Pulau Pangkor

Door: Joris en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

27 Mei 2014 | Maleisië, Pangkor

Vanuit Melakka zijn we doorgereden naar Pulau Pangkor. De navigatie gaf aan dat we hier ruim 4 uur over zouden doen dus dit zou één van de langste autoritten worden. Met een paar tussenstops ging het prima mede dankzij de redelijke tot goede wegen.

Pulau Pangkor is een klein eiland voor de kust van Lumut. In Lumut hebben we de auto geparkeerd en hebben we de ferry genomen naar Pangkor. Binnen 10 minuten stonden we op de Jetty in Pangkor. Hier hebben we een minibus genomen naar ons hotel. De eerste indrukken waren al super, het is hier enorm groen, mooie stranden, erg rustig en absoluut niet toeristisch.

Na ruim een week van basic accommodaties ( wat absoluut niet erg is ), hadden we nu behoefte aan wat luxe met een zwembad. Voor 35 euro per nacht zitten we nu een 4 sterren hotel ;-). Het eerste wat we dan ook hebben gedaan bij aankomst is een duik genomen in het heerlijke zwembad. Nadat we een brommertje hebben gehuurd op het eiland zijn we 's avonds gaan eten bij Daddy's Cafe. Een restaurant op het strand met zowel een lokale als een westerse keuken. Tevens hebben ze een cocktailkaart waarvan wij meerdere hebben geproefd ;-).

Na het ontbijt zijn we met de scooter op pas geweest naar Segadas Beach. Dit is een verborgen strand in het zuiden van het eiland. Het strand is alleen te bereiken na een korte jungle trek van 25 tot 40 minuten. Het junglepad begint bij Teluk Gedong maar na een half uur hadden we het pad nog niet gevonden. Na wat navraag te hebben gedaan in het dorp werd ons verteld dat het junglepad dicht was omdat er een toerist niet was terug gekomen. Dit leek ons een beetje overdreven, dus hebben we verder nagevraagd en uiteindelijk met handen en voeten gevonden. Pangkor is helemaal niet toeristisch waardoor de mensen hier bijna geen engels spreken. Na een snelle wandeling van 10 minuten ( geoefende wandelaars en heel veel muggen ) zagen we het strand al. Buiten twee andere hadden we het strand voor onszelf. Na korte blikken naar de andere toeristen hadden we binnen 5 minuten het strand voor onszelf. Erg heerlijk! Na hier wat gerelaxt te hebben zijn we door de jungle weer terug gelopen naar de brommer. Omdat het in het zuiden nu begon te regenen zijn we terug gegaan naar ons hotel in het noorden waar de zon nog volop scheen. Hier hebben we lekker geluncht en hebben we gezwommen in het zwembad.

Aan het eind van de middag hebben we opnieuw de brommer gepakt en zijn we het eiland rond gereden. Langs de twee chinese vissersdorpjes Sungai Pinang Besar en Kecil, langs de Chinese en Hindu tempel en de berg over langs de verschillende stranden. Overal langs de weg zaten apen die druk aan het spelen waren.

'S avonds hadden we het plan om naar de Siri llhan (lokale food markt) te gaan waar verschillende kraampjes met vis zouden moeten hebben gestaan. Doordat het dusdanig rustig op het eiland is, ging deze helaas niet door. Maar niet getreurd, onderweg naar de markt toe zagen we een leuke plek op het strand met allemaal locals. Hier moest het eten dan ook goed zijn. Dit was het ook! Joris heeft hier zelfs een red snapper gegeten, voor onze neus gebakken. Heerlijk!

Na een woelige nacht met heul veel onweer dat de kopjes in de kamer gingen trillen hebben we de volgende dag weer een lekker ontbijt gehad voordat we naar de volgende bestemming zijn vertrokken.

• 28 Mei 2014 - 11:00

John Bakker: