Captain Goodlife - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Captain Goodlife - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Captain Goodlife

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

28 Mei 2013 | Curaçao, Curaçao

Afgelopen dinsdag gingen we duiken bij de veelbesproken man van het eiland Captain Goodlife. Deze man staat bekend om zijn ADHD en het niet nakomen van afspraken. Tevens is deze man een fan van slapen.

In de ochtend om 10:00 uur hadden wij hem gebeld om te kijken of hij ons met zijn watertaxi kon afzetten. Het antwoord wat we van hem kregen was oh dushi lig nu te slapen, kom om 12 uur maar terug. Precies een antwoord wat je zou kunnen verwachten.

Toen we om 12:00 uur bij hem aankwamen moesten we in 1 keer snel snel alle spullen en ons klaar maken om te duiken. We zouden binnen 5 minuten vertrekken. De omschakeling van alles rustig aan doen naar heel snel was wel weer even wennen.

In de boot ( wat je maar net een boot kon noemen ) begon hij druk te ratelen van ga hier er uit naar 15 meter en gewoon die kant op zwemmen. Hop Hop. Een beetje gestresst ging Sam hier dan ook van in het water. De duikplek waar we doken was Mushroom Forest. Deze plek staat bekend om al zijn koraalformaties in de vorm van champignons. Het was een mooie duik.

Na een uur hadden we met Captain Goodlife afgesproken dat hij ons weer zou ophalen. Dit duurde iets langer dan verwacht maar we waren erg blij toen hij ons kwam ophalen. We kregen al een beetje een open water idee. Nadat we nog wat hadden gesnorkeld in de blue cave zijn we weer vertrokken van dit avontuur.

In de middag zijn we nog langs de kruidentuin van Dinah Veeris gereden en hebben we daar bewonderd wat voor verschillende soorten kruiden en planten er groeien op het eiland. We hebben nog wat gekocht tegen insectenbeten en zijn toen richting ons huisje gegaan.

'S avonds hebben we gegeten bij Pirates Bay ( het voormalige Hook's Hut) en dat was echt geweldig. Je zit daar op het strand vlak bij het water met allemaal lichtjes. Het eten en de cocktails smaakten heerlijk.

Het was weer een heerlijke dag.

Liefs Joris en Samantha

• 31 Mei 2013 - 23:34

John:

Wat een leuk verhaal weer!