Christoffelpark - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Christoffelpark - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Christoffelpark

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

27 Mei 2013 | Curaçao, Curaçao

Vandaag moesten we vroeg uit de veren. Nu we geen jetlag meer hebben was kwart voor 7 opstaan toch wel echt een hel. Vooral omdat we in de nacht nog best wel vaak worden gebeld door mensen uit Nederland. Het is hier echt 6 uur vroeger hoor ;-)

We hadden deze ochtend een Jeep Safari gepland door het national park christoffelpark. Het nationale park Christoffelpark is een natuurgebied in het noordwesten van het eiland Curaçao. Het park bestaat uit 3 voormalige plantages: plantage Savonet, plantage Zorgvlied en plantage Zevenbergen. Daarnaast beslaat het een voormalig mijnbouwcomplex, Newtown, met omliggende natuurgebieden, en de Christoffelberg, met 377 meter het hoogste punt van Curaçao. Het park is bijna 2000 hectare groot. De naam van de berg verwijst naar de ontdekkingsreiziger Christoffel Columbus. Onze gids Wallie heeft ons de plantage zorgvlied en de plantage Savonet in deze ochtend laten zien.

De plantage Zorgvlied ging dwars door de bergen en soms leek het meer een achtbaan dat een rustig Jeep tourtje. De natuur was prachtig en onze gids vertelde honderduit over de verschillende soorten flora en fauna. De ruïnes van zorgvlied werden ook bezocht evenals een paar mooie uitkijkpunten.

Het tweede deel van de tour begon bij de plantage Savonet. Hier hebben we de verschillende gebouwen van de plantage bekeken en het oude bassin voor de wateropslag. Het tweede gedeelte van de tour brengt je langs de ruige noordkant van het eiland met de grote inhammen. Tevens zijn hier nog enkele indianen tekeningen zichtbaar evenals een oude grot.

Na deze warme ochtend en rode schouders verder hebben we even uitgerust op het strand van grote knip. Waar Cas Abao echt een toeristenstrand is, is Grote knip echt een familie strand. Hier komen grote families samen met koelboxen en tenten voor een gezellig dagje weg.

Morgen gaan we weer duiken en nog meer dingen bezichtigen. Eerst maar eens een rustig avondje vanavond.

Liefs Joris en Samantha