Update - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Update

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

24 Mei 2013 | Curaçao, Curaçao

Bon dia,

Inmiddels beginnen we aardig te wennen aan het ritme en leven hier op curacao. Het zal straks thuis wel weer even wennen worden. Gelukkig hebben we nog een week die we nu nog met ze 2en goed zullen benutten.

Afgelopen week stond natuurlijk helemaal in het teken van onze bruiloft. De bruiloft was echt prachtig en we hebben er goed van genoten. Alles viel op zijn plaats en alle zenuwen zijn nu eindelijk naar de noorderzon vertrokken. Sam d'r vader heeft hierover een mooi stuk geschreven op zijn blog. Deze kan gelezen worden onze www.johnbakkerblog.nl.

Na de bruiloft hebben we goed de tijd genomen om uit te rusten. De dag erna hebben we dan ook heel relaxt een duik gemaakt bij Vaersenbaai samen met Sam d'r moeder. Na deze duik hebben we met onze vrienden bij de Italiaan gegeten en daarna genoten van een ontzettend leuk reggae bandje op Zanzibar.

Donderdag zijn we een dag op pad geweest met Danielle en Arnaud. Als eerste zijn we langs de likeurfabriek gegaan en hebben we gezien hoe dit wordt gemaakt en gebotteld. Dit gaat op een erg Antilliaanse manier waarbij iedereen één taak heeft. Of de flesjes vullen of de doppen er op doen. Erg leuk om te zien. Na het proeven hebben we dan ook wat ingeslagen om mee naar huis te nemen. Overigens was dit ook de eerste dag dat we te maken kregen met een tropische bui. Net toen we de afslag hadden genomen naar Shete Boka national park en foto's wilde maken kregen we toch een bui over ons heen. Danielle en Samantha wisten niet hoe snel ze naar de auto moesten rennen. Zoals tropische buien zijn, duurde deze niet lang en begon na een kwartier langzaam aan de lucht weer open te trekken.
Hierna hadden we een welverdiende lunch verdiend. Deze hebben we genuttigd bij Jaanchies. Hier kennen ze geen menu kaarten maar wordt je nog aan tafel vertelt wat ze allemaal hebben. Dit is ook het enige restaurant is Curacao waar ze boomkip ( Leguaan ) serveren. Uiteraard heeft Joris deze geproefd. Na de lunch zijn we doorgereden naar Westpunt door een weg wat je eigenlijk geen weg mag noemen. Het uitzicht daarna was het zeker waard. Onderweg terug zijn we nog langs de stranden grote knip en klein knip gereden waarna we moe maar voldaan naar ons huisje gingen.'
Donderdagavond hebben we iedereen uitgenodigd voor een BBQ bij ons in de villa. Het was een erg gezellige avond die uit liep op wie het beste een bommetje in het zwembad kon uitvoeren. Manouk was hierin wel de grote winnaar. ;-)

Vrijdag was een dag voor uitrusten. En daar zijn we inmiddels erg goed in geworden. We zijn naar het prachtige strand van Cas Abao gereden en hebben hier lekker op het strand vertoefd. Tot nu toe is dit wel het mooiste strand wat we hebben gezien. We hebben deze dag nog wel een duik gemaakt waar we iets te ver waren gezwommen. Hierdoor moesten we op de terugweg langer zwemmen dan verwacht. Desalniettemin was het een mooie duik en hebben we een heerlijke relaxte dag gehad.

Vandaag zijn de laatste gasten van onze bruiloft vertrokken naar Nederland. Wij hebben vandaag een tour gedaan door de mangrove. Dit hebben we gedaan op een SUP. ( Stand up Paddeling ). Hiervoor moet je wel een soort van balans hebben en laat Sam die nou erg missen. Ondanks de gebrek aan balans zijn we ieder maar 4 keer gevallen. De foto's hiervan laten we maar even zitten ;-)
De tour duurde drie uur door de enorme wind en was best pittig. Hierna hadden we dan ook echt een siësta verdiend en hebben we heerlijk geslapen. ;-)

Vanavond gaan we lekker eten bij de beste spare ribs van het eiland en daarna pakken we samen lekker een filmpje.

Liefs Joris en Samantha

• 26 Mei 2013 - 02:38

John:

Leuk verslag van een mooie week.