Alice in (wow wow) Wonderland - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Alice in (wow wow) Wonderland - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Alice in (wow wow) Wonderland

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

26 Mei 2013 | Curaçao, Curaçao

Zondag zijn we de dag begonnen met een duik bij de duikstek Alice in Wonderland. Deze duikstek ligt helemaal aan de westkant van het eiland en is dan ook een stukje rijden. Eenmaal aangekomen bij de duikschool Ocean Encounters kregen we een briefing en zijn we onze duik begonnen.

Vanaf het begin van de duik was het in 1 woord geweldig. Zoveel vis, zoveel mooi koraal. Echt onweerstaanbaar. Geen wonder dat ze dit 1 van de mooiste duik plekken van curaçao noemen. Tijdens de duik kwamen we ook nog een schildpad tegen die ons erg lief kwam begroeten. Beide waren we dan ook erg onder de indruk van deze duik.

Na de duik en welverdiende lunch zijn we richting Jan Thiel baai vertrokken. Onderweg zijn we nog even gestopt bij landhuis Jan Kok. Hier geeft Nena Zanchez een tentoonstelling van haar kunst. Erg leuk om te zien. hierna wilde we naar de flamingo's gaan alleen hadden deze er waarschijnlijk geen zin in op de zondag. Normaal zijn er op de plek honderden te bewonderen, nu moesten we het doen met twee :(. Van de week rijden we nog een keer terug om te kijken of ze nu wel tevoorschijn willen komen.

Onze laatste stop van de dag was bij Fort Beekenburg. Dit fort ligt bij het Spaanse water en geeft hierover een mooi uitzicht.

Ons diner hebben we genuttigd bij Landhuis Brakkeput. Het restaurant MEI MEI is geweldig. De bediening weet hoe het moet en het eten was geweldig. Ondertussen was er ook nog een optreden van een lokaal bandje.

Om 21:00 uur zijn we naar de Cinema in Otranbanda geweest. Ook dit was weer een hele beleving. Het is namelijk heel bijzonder om te zien dat hier hele maaltijden worden genuttigd in de bioscoop. Hot dogs, kipsaté, friet en noem het maar op.
Verder zijn de mensen hier iets uitbundiger als in Nederland. Bij elke stunt begonnen ze te klappen en bij elke grap begonnen ze allemaal keihard te lachen. Een soort 2D effect was het. De film (fast 6) was overigens erg leuk.

Het was weer een topdag in paradijs.

• 28 Mei 2013 - 04:27

Ron:

Heb je mooie foto,s gemaakt . Is er nu wat verander nu je getrouwt ben .nog een paar fijhe dagen