Paardrijden en duiken oostkust - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Paardrijden en duiken oostkust - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Paardrijden en duiken oostkust

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

30 Mei 2013 | Curaçao, Curaçao

Bon dia,

Op dit moment is het onze laatste avond van onze geweldige vakantie.
Nog een paar reis verslagen van een paar geweldige dagen en dan zit het er op.

Woensdag was het zo ver. We gingen paardrijden door de natuur van Curacao. Voor Samantha was dit de eerste keer en vond het dan ook best wel spannend. Het ging aardig goed en uiteindelijk vonden we het allebei erg leuk om te doen. De spierpijn erna was alleen het mindere eraan.

Na ons avontuur hebben we op het strand van porto marie wat uitgerust, bijgekleurd en cocktails gedronken. Aan het eind van de middag hebben we de aloë vera plantage bezocht. Helaas konden we niet zien hoe het proces nu werd gemaakt omdat ze maar twee keer per jaar oogsten. Wel hebben we rond gekeken op de plantage en gekeken hoe hier wordt gewerkt door de lokale bevolking. Voornamelijk heel rustig.

Donderdag hadden we een dag duiken op de planning aan de oostkant. We gingen met een reddingsboot die wordt gebruikt voor deze tripjes. De heenreis was hobbelig en we kregen allebei een deja vu met onze reis naar de gili eilanden in Indonesië. De duik was prachtig en heel anders dan aan de westkust. Er waren hier baracuda's in overvloed en het koraal was onaangetast. Tussen de duiken door gingen we rusten in een laguun en we waren dan ook erg blij toen we weer aan land konden. De tweede duik was ook erg mooi alleen in de boot klimmen was toch wat lastiger dan verwacht. Gelukkig ging de terugweg beter omdat we met de golven meegingen.

We hebben de avond gegeten bij Larry's. Een erg leuk en lekker restaurant waar een live band de sfeer maakte.

Liefs Joris en Samantha

• 05 Mei 2014 - 16:52