Semenggoh Nature Reserve - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu Semenggoh Nature Reserve - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Joris en Samantha - WaarBenJij.nu

Semenggoh Nature Reserve

Door: Joris en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Joris en Samantha

21 Mei 2014 | Maleisië, Kuching

Nadat we dinsdagochtend vroeg zijn vertrokken bij Longhouse Annah Rais hebben we als eerste een tussenstop gemaakt bij Het Semmenggoh Nature Reserve. Het Semmengoh Nature Reserve center is het thuis van 25 orang-oetans. Daarvan zijn er 11 gered en 14 geboren in het park zelf. Semenggoh red de orang-oetans en laat deze in een natuurlijke omgeving leven. Dit Semi-wildlife center wordt gezien als de beste van Borneo, mede door het feit dat ze er geen toeristische trekpleister van maken maar er voor zorgen dat ze in een omgeving leven zodat ze ook weer terug zouden kunnen naar de jungle. Door het kappen van bossen en het planten van Palm Tree plantages zijn er veel orang-oetans opgevangen.

Op twee momenten per dag worden deze prachtige beesten gevoerd waardoor het voor toeristen toegankelijk is om deze beesten in het wild te zien. Het geeft geen garantie dat je de apen echt ziet.

Wij hadden geluk!!! 5 orang-oetans en 2 baby orang-oetans. Het was dan ook super om te zien hoe deze beesten in het echt leven. Een hele ervaring.

Na deze trip hebben we twee tussenstops gemaakt. Als eerste zijn we gestopt bij een hardware zaakje. Hier hebben we een nieuwe duiklamp gekocht voor slechts 15 euro. Het is dezelfde die we hadden in Nederland waar we 80 euro voor hebben betaald. Made in Malaysia ;-)

Hierna had onze taxichauffeur een tip voor een lokale bakkerij. Dit was echt hemels, zo veel lekkere broodjes, waarbij je bijna niet wist wat je moest kiezen. 7 heerlijke luxe broodjes, ( pudding broodje, kaasbroodje, uienbroodje ;-) ) en dat keer 7 voor totaal 2,50. We hebben er van genoten. Eindelijk iets anders dan rijst voor Samantha!

Hierna hebben we ons reis vervolgd naar Bako National Park.

• 22 Mei 2014 - 08:51

John Bakker:

Ok! Ik ben nu officieel jaloers :-)

• 22 Mei 2014 - 11:46

Ron:

Waar lekken de aape het meest op kijk goed nu nog een paar foto